Deel dit artikel
-

OMG neemt Mailmedia over

Full service dialogue data bureau Mailmedia is overgenomen door Online Marketing Group (OMG). Het overnamebedrag wordt niet bekend gemaakt.

"Mailmedia wil het model verbreden en ook reclame op internet aanbieden. OMG ziet dezelfde ontwikkeling voor zich vanuit de andere hoek", aldus Mailmedia’s oprichter Johan van Mil. Met de overname kan het nieuwe bedrijf meerdere interactieve mogelijkheden aanbieden. Sms en e-mailcampagnes kunnen gecombineerd worden met performance based adverteren.

Beide partijen hebben afgesproken niet te communiceren over de overnameprijs.

Onder de over te nemen boedel valt niet enkel Mailmedia maar ook Yourleads.nl.

Van Mil: "OMG wil verbreden en wij ook. Het is een interessante combinatie. De reclamewereld is aan het clusteren. Economisch gaat het nu misschien minder, maar dat is niet de reden van de overname. Onze bedrijven groeien nog sterk." De omzet van Mailmedia in 2008 bedraagt 5 miljoen euro. "Onze omzet is het afgelopen jaar met 25 procent gestegen. Wij draaien goed."

Ter vergelijking, e-mailmarktingbedrijf Tapps uit Amsterdam droeg in 2008 tussen begin januari en eind april voor 2 miljoen euro bij aan de omzet van moederbedrijf TMN Group. In de periode mei tot en met oktober, zo laat het moederbedrijf in een update weten, zette Tapps 1,7 miljoen pond om. Met de wisselkoers toentertijd kwam dat neer op een kleine 2 miljoen euro. In diezelfde periode bedroeg de omzet bij Mailmedia ruim 2,4 miljoen euro.

Het contact tussen Mailmedia en OMG gaat al langer terug. Een zakenpartner van investeringsmaatschappij Dialogue Company was aandeelhouder in OMG. Bovendien doet Mailmedia de exploitatie van de bestanden van de site kranten.com, waar OMG eigenaar van is.

OMG wil met de transactie de dienstverlening verbreden met de verhuur van e-mailadressen en sms-nummers. Hier komt Mailmedia om de hoek kijken, waar dit kanaal wordt ingezet voor de top 2 duizend adverteerders en mediabureaus. OMG biedt Mailmedia in ruil ervaring op het gebied van resultaatgerichte campagnes via websites en search engine advertising.

In de nieuwe combinatie telt het bedrijf 50 mensen in twee vestigingen. De komende maanden zal Van Mill aanblijven als directeur en de integratie van beide bedrijven begeleiden. Daarna blijft hij betrokken als aandeelhouder.

Mailmedia beschikt over 6 miljoen e-mailadressen en 2 miljoen mobiele telefoonnummers die gebruikt worden voor de sms-markt.

Van Mil, werd eerder CEO van Dialogue Company, de holding waaronder naast Mailmedia tevens Veritate Nederland, Tripolis Solutions en AcceptEmail vallen. Dialogue Company was volledig eigenaar van Mailmedia.

Update 230109: toegevoegd dat ook Yourleads.nl van eigenaar wisselt.

Deel dit bericht

1 Reacties

Gilles de Smit

Edwin en alle andere betrokkenen van harte gefeliciteerd met deze prachtige overname.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond