Deel dit artikel
-

Omzet fonQ in 2015: 66 miljoen euro

Online warenhuis fonQ boekte afgelopen jaar een omzet van 66 miljoen euro, een toename van 35 procent ten opzichte van vorig jaar. Directeur Patric Kerssemakers hoopt in 2016 meer nadruk te kunnen leggen op het genereren van buitenlandse omzetstromen.

Kerssemakers maakte vanochtend de financiële cijfers van zijn fonQ bekend. Daarbij noteert de ondernemer dat het aantal verzonden pakketjes met dertig procent steeg ten opzichte van 2014. Dat moet tussen de 900.000 en het miljoen liggen. Uit dat percentage is af te leiden dat klanten gemiddeld iets meer zijn gaan uitgeven bij het warenhuis, dat in handen is van RFS Holding.

Net als in 2014 investeerde het bedrijf gericht in reclame op televisie om zijn naamsbekendheid uit te bouwen. Inmiddels ligt die in Nederland op 65 procent, wat voor de campagne nog 22 procent was. Ter verdere ondersteuning daarvan werd het eigen magazine MOOI vorig jaar herstijld en luxer qua uitstraling gemaakt.

Kerssemakers: “Naast korte termijn doelstellingen lag de focus de laatste jaren ook op het leggen van belangrijke merkfundamenten. De landelijke tv-campagne is daar een goed voorbeeld van; nu twee jaar later merken we nog steeds het effect. Op dit moment liggen er plannen om hierin een volgende crossmediale stap te nemen.” Dat zijn radio en buitenreclame.

Het komende jaar zal het webwarenhuis zich blijven richten op groei in samenwerking met zijn leveranciers en de organisatie verder uitbouwen. Daarnaast ziet fonQ groeikansen voor de buitenlandse domeinen. Op dit moment zorgen de buitenlandse webshops voor ruim tien procent van de totaalomzet, omgerekend circa zeven miljoen euro.

Dit bericht is 103 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond