Deel dit artikel
-

fonQ brengt nieuw, eigen magazine uit

Online warenhuis fonQ gaat vier keer per jaar een nieuw magazine verspreiden onder zijn klanten om hen, net als in de e-mails, met een papieren uitgave inspiratie te bieden.

MOOI magazine, zoals de titel is gedoopt, vervangt de catalogus die al zes jaar bij bestellingen wordt meegeleverd. Het nieuwe magazine is bedoeld om klant te laten ontdekken, te inspireren en kopen. Er wordt dus actief gestuurd op online conversie vanuit print.

Het magazine verschijnt vier keer per jaar met een oplage van 200.000 per editie en wordt grotendeels via de bestellingen van de webshop verspreid.

Patrick Kerssemakers, directeur van fonQ, legt uit: “Het medialandschap verandert. Ook retailers nemen de rol van uitgever op zich en een fysiek magazine waarmee wij de klant kunnen inspireren, past perfect bij het merk fonQ. Met de komst van MOOI magazine kunnen wij ons merk meer laden en koppelen aan wonen, koken en lifestyle.”

Het magazine is volledig door het interne mediabureau van fonQ – dat bestaat uit een eigen salesteam, redactie en designafdeling – gecreëerd. Daarnaast wordt samengewerkt met bloggers uit het fonQ Bloggersnetwerk. Het richt zich op de groep 25- tot 54-jarige online shoppers.

De oude catalogus paste niet meer in de strategie waarbij het warenhuis meer op de emotionele kant van online shopen inspeelt. Dat heeft een sterk merkbouwende waarde. fonQ sloeg deze weg in juli van 2010 in. Kerssemakers toen:”We kiezen we een vrouwelijker benadering.” Dat staat nog steeds en werd alleen maar versterkt toen vorige zomer de eerste tv-commercials werden ingezet.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond