Nieuws -
Nog volop onduidelijkheden rond verbod gepersonaliseerde advertenties bij Meta
Het is nog steeds onduidelijk wat de gevolgen zijn van het verbod om gepersonaliseerde advertenties op Facebook en Instagram aan te bieden. De Europese privacytoezichthouders, waaronder de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). hebben dat verbod aangekondigd via de European Data Protection Board (EDPB).
De EDPB heeft de Ierse Autoriteit Persoonsgegevens, de leidende toezichthouder, opgedragen om binnen twee weken definitieve maatregelen te nemen tegen Meta Ireland, het Europese hoofdkantoor van Meta, maar de Ierse autoriteit verklaart tegenover The Register dat ze de inhoud van het besluit nog moeten bestuderen.
Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!
Premium Account
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd
Log in met je Premium Account