Deel dit artikel
-

Online dankzij corona (tijdelijk) het belangrijkste verkoopkanaal voor elektronica in België

Voor het eerst in de geschiedenis is online het belangrijkste verkoopkanaal voor elektronica in België: liefst 64 procent van alle omzet kwam van het internet, blijkt uit onderzoek van GfK. De sector wist daardoor de omzet stabiel te houden, ondanks het wegvallen van de fysieke verkoop.

België heeft strengere maatregelen doorgevoerd dan Nederland. Zo zijn de meeste winkels gesloten, maar online bestellen kan nog wel. Er werden dan ook veel laptops (+100%) en beeldschermen (+252%) gekocht, evenals diepvriezers en broodbakmachines.

Daarnaast werden 145 proces meer spelcomputers, games en kinderboeken verkocht.

De Belgische modesector beleeft barre dagen. Kledingwinkels verloren in de eerste week van de verplichte sluitingen liefst tweederde van hun normale weekomzet. Online loopt de omzet met 5 procent achteruit.

De Belgische betaalverwerker CCV registreerde de afgelopen periode liefst 30 procent minder elektronische transacties dan vorig jaar. Bakkers en apothekers zagen een toename, ook al omdat zij los geld liever niet accepteren.

Foto Pixapay

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond