Deel dit artikel
-

Online bureaus in nieuwe recruitmentdienst

Recruiter SchaalX lanceert samen met een groep online bedrijven een dienst waarbij junioren anderhalf jaar lang in de belangrijkste disciplines worden opgeleid. Dit moet het aanbod op de markt wat helpen vergroten.

De dienst heet Schaal+ en is vorige week live gegaan. Bedrijven als Expand Online, Brand Webbing, a friend of mine en Netmarketing zijn enkele van de zogeheten kennispartners die helpen bij de oprichting hiervan. Bij hen doen de cursisten steeds een half jaar werkstage om zo alle kante van het online vak te leren.

Rik de Boer: “De kennis in dit vakgebied is snel verouderd en er is een blijvend tekort aan goede mensen. Daarnaast zie je dat bedrijven hun opleidingsbudgetten hebben teruggeschroefd. Met Schaal+ is het lesmateriaal bijna per definitie actueel omdat het direct van gerenommeerde bedrijven uit de markt komt.

Behalve kennisdeling komt ook -borging goed aan de orde. Bedrijven met een leerstagiair houden zo ook bij diens vertrek vertrek de opgedane kennis in huis. “Zo zet je innovatie continu op de kaart.”

De partners delen hun up-to-date inzichten op het vlak van online marketing, interactieve media en communicatie, usability & user experience, SEO, webanalyse, online advertising, webanalyse, contentmarketing en social media.

De komende kwartalen hoopt De Boer steeds tussen de tien en twaalf nieuwe cursisten op te leiden. Zij gaan elk drie keer een half jaar aan de slag bij een online bedrijf, vier dagen werken en een dag leren.

Het bedrijf begint met academici, maar hoopt spoedig ook plek te maken voor HBO’ers.

Foto: Robert Scoble (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond