Deel dit artikel
-

‘Online is niet almachtig’

Hij was topman bij 538 Groep, Talpa Radio en RTL. En de laatste jaren verantwoordelijk voor het internationale licentiebeleid van BrandLoyalty. Als nieuwe partner bij direct-marketingbureau de creatieve directie gaat Jan-Willem Brüggenwirth het fundament verbreden.

Wie is de creatieve directie? Leuke naam trouwens.
“Een tijdje terug liep ik per toeval een van de eigenaren tegen het lijf. Tijdens ons gesprek werd ik direct enthousiast van hun verhaal. En hun drijfveer: een sterke focus op de ratio. Emotie is leuk, maar feiten zijn belangrijker. Wij zijn een groot, maar nog onbekend bureau. Daar ligt ook een van mijn taken: die bescheidenheid van ons afschudden en laten zien wie we zijn en wat we doen.”

En wat ga je verder doen?
“De nieuwe units voor online marketing en business intelligence uitbouwen. Die activiteiten moeten volledig worden geïntegreerd in het huidige bureau. Er is in de markt behoefte aan feitenmarketing. Veel grote bedrijven hebben dat inmiddels zelf in huis, maar voor goede communicatie óf toetsing heb je vaak toch nog een externe specialist nodig.”

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!