Deel dit artikel
-

Online levensmiddelen in Duitsland bereiken recordomzet

Volgens cijfers van het Bundesverbandes E-Commerce und Versandhandel (BEVH) heeft de online levensmiddelenhandel in Duitsland in de tweede helft van 2020 een recordomzet behaald, met een groei van bijna 90 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Volgens Lars Hofacker van het EHI Retail Institute had de online levensmiddelenhandel in Duitsland het voor de pandemie nog moeilijk. Dat komt omdat supermarkten in Duitsland nooit ver weg zijn. Ook zijn Duitsers vrij prijsbewust en terughoudend om extra bezorgkosten te betalen. Een belangrijke reden om online te bestellen is om tijd te besparen.

Net als in veel andere landen heeft de coronacrisis voor een omslag gezorgd. De online markt wordt momenteel gedomineerd door aanbieders als Amazon (Fresh en Prime Now), Amorebio.de, Bringmeister.de, Combi.de, Frischeparadies.de, Getnow.com, Mytime.de, Natur.com, Netto-online.de en Rewe.de.

De levering van de online bestelde goederen geschiedt door een eigen bezorgvloot of door een andere bezorg- of pakketdienst. Bestellingen ophalen in de winkels van de leverancier is onder Duitse consumenten minder populair.

Foto Pexels

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond