Deel dit artikel
-

Online uitgeverij Wayne Parker Kent wil internationale markt op

De Nederlandse online uitgeverij Wayne Parker Kent, in tweeënhalf jaar tijd gegroeid van zes naar elf titels, wil naar het buitenland. Dat vertelt CEO Slaven Mandic aan FastMovingTargets.

‘Je zult ons de komende tijd een internationale uitrol zien doen in een aantal interessante markten.’ Zestig procent van de huidige Nederlandse content zou in vertaalde vorm ook geschikt zijn voor het buitenland, meent Mandic. De overige veertig procent moet door een lokale redactie worden gemaakt.

Wayne Parker Kent richt zich vooral op vrouwen en mainstream onderwerpen. Zo’n 60 procent van het bezoek van de sites bestaat uit vrouwen. Onderwerpen variëren van ouderschap tot wonen, van beauty tot culinair. Nieuwe titels worden nooit gekocht, maar altijd van vrijwel nul opgezet. In de afgelopen jaren is er maar één site gestopt: Substage. ‘Een titel wordt constant getweakt: meer content, minder content, andere buttons, links of rechts. Als je naar een titel kijkt die we een jaar geleden hebben geïntroduceerd, dan kan die er heel anders uitzien en voelen.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond