Deel dit artikel
-

Onlinehoortoestel.nl opent fysieke servicepunten

De eerste onafhankelijke webwinkel met gehoortoestellen opent drie fysieke servicepunten om klanten lokaal te bedienen. De start-up gaat live in Poortugaal, Zeist en Odoorn.

De webwinkel is nog kersvers, want de poorten gingen vorige week pas open, maar ondernemer Guido Makker pakt direct door. Met de opening van de drie servicepunten (zelfstandige audiciens) legt hij het fundament voor wat een heel netwerk van fysieke punten moeten zijn.

Helemaal nieuw is Makker niet met gehoortoestellen. Zijn familie was eigenaar van dertig winkels met audiciens, maar verkocht die. Nu heeft hij samen met zijn broers drie fysieke zaken de vorm van Makker Hoortoestellen. Samen investeren ze, met steun van de familie, in Onlinehoortoestel.nl. De aanloopinvestering was ongeveer ‘zoveel als het opzetten van drie grote audiciens.’

“Afgelopen jaar hebben we met experts drie- à vierduizend toestellen vergeleken. De specificaties en functies op een rij gezet en vergelijkbaar gemaakt op de site. Met behulp van een vragenlijst kunnen bezoekers een voorselectie maken uit ons aanbod.”

“De uiteindelijk keuze maak je niet enkel op features van een hoortoestel, maar ook op basis van het volume. We vragen klanten daarom om het diagram van gehoorverlies na tekenen of naar een testcentrum te gaan.”

Alle Hoortoestellen zijn er tot veertig procent goedkoper. “Dat komt omdat wij niet alle service en onderhouden voor vijf jaar meteen af laten rekenen. Dit is met de huidige technieken ook lang niet meer nodig.” De start-up heeft geen contracten met zorgverzekeraars.

Onlinehoortoestel.nl vecht zich in op een ontluikende markt waarin vooral ketenbedrijven actief zijn. Retailbedrijven met digitale activiteiten, geen pure players. De start-up wil zich onderscheiden met zijn onafhankelijkheid, brede aanbod, expertise en hoge servicegraad. In service investeren de Makkers aanzienlijk, omdat zeker de oudere klanten daar om vragen. Dat betekent: telefonisch bereikbaar tot tien uur ’s avonds en servicepersoneel dat bij de klanten thuiskomt. Dat laatste gaat wel tegen een vergoeding.

“We gaan niet direct volle bak van start met de marketingactiviteiten. Dat bouwen we gefaseerd op om te zien hoe we het budget het verstandigst kunnen investeren.” Natuurlijk gaat er geld naar Facebook en Google, maar inhoudelijk leent de materie zich ook goed voor contentmarketing met bijvoorbeeld blogs en video.

De ambities voor 2018 wil Makker niet hardop uitspreken, althans in termen van cijfers niet. “We hopen wel dat het netwerk van fysieke serviceshops voor 2019 op touw staat en dat we aantallen beginnen te draaien”, dat het concept zich bewijst.

Foto: Francois Karm (cc)

Dit bericht is 21 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond