Deel dit artikel
-

‘Opkomst mobiel zorgt voor paniek om niets’

Bedrijven vragen zich niet meer af óf ze mobiele activiteiten moeten ontplooien, maar wat en hoe. Niettemin is er, net als bij social media, paniek en onwetendheid over de weg vooruit, zegt marketeer Jonathan MacDonald.

MacDonald was een van de sprekers tijdens de Mobile Convention Amsterdam, het eendagscongres dat Emerce met CM vorige week in Amsterdam organiseerde. De Engelsman wordt vaak ingehuurd om zijn visie over marketing- en mediastrategieën te geven.

In een vraaggesprek met Ronnie Overgoor zegt hij: “Het is voor bedrijven niet meer de vraag óf ze mobiel moeten doen, maar wat. We zitten niet meer in de peins- maar in de executiefase. De vraag naar het ‘wat’ zorgt voor paniek omdat bedrijven niet weten of ze het goed doen. Er is angst dat de concurrent het anders” of erger “beter doet”.

“Uiteindelijk gaat het om je eigen strategie en hoe je dat via welke platformen uitvoert. De wereld verandert niet in een keer. Als je in Fashion zit, dan blijf je in Fashion. Daar verandert niets aan”. Hij pleit voor realiteitszin rondom mobiel en social media. “Ok, je hebt 20.000 Likes op Facebook? Leuk, maar hoeveel omzet levert je dat op?”

Get the Flash Playerto see this player.

De groep die het meest in zijn bestaan wordt bedreigd door de opkomst van social media en mobiel internet zijn de communicatiespecialisten en marketeers die denken vanuit ouderwetse stramienen, waaronder zenden via televisie en boodschappen opleggen aan consumenten. “Je moet niet zenden, maar spreken. Gewoon. Praten, luisteren en iemand groeten”.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond