Deel dit artikel
-

Oud-marketingdirecteur bol.com Michel Schaeffer overleden

Oud-marketingdirecteur Michel Schaeffer van bol.com is 21 augustus aan de gevolgen van een onverwachte ziekte overleden. Hij zou dit najaar 52 zijn geworden.

Hij begon op 6 maart 2001 als marketing directeur bij bol.com, toen nog een bedrijf met een paar honderdduizend klanten. ‘In 2003 sloten we ons als directie op in een vergaderzaal en besloten we ter plekke dat 250 miljoen omzet in 2015 een mooi ambitieus doel was,’ vertelde Schaeffer jaren geleden aan Management Team. ‘We staarden naar het papier en vroegen ons af of dat niet een veel te hoog doel was.’ Uiteindelijk werd het doel bereikt in 2009.

In 2017 verscheen van zijn hand nog een persoonlijke geschiedschrijving van de ontwikkeling van bol.com.

Schaeffer, die na zijn vertrek zijn dagen vulde met advieswerk voor investeerders, commissariaten en raden van advies en toezicht (onder meer bij CBRE, Hans Anders en Q-Park), hoopte twintigduizend exemplaren van het boek te verkopen.

Vorig jaar was Scheaffer nog enige maanden interim CEO van fonQ.

Huub Vermeulen, algemeen directeur bol.com, zegt over hem: ‘Michel stond aan de wieg van bol.com en heeft het merk van niets tot een van de meest bekende en gewaardeerde merken van Nederland en België weten te maken. Hij was een absoluut marketing-vakman en veel elementen van het huidige bol.com merk zijn nog rechtstreeks te herleiden naar de ideeën van Michel. Daarnaast was hij als directielid breed betrokken bij bol.com en had hij een sterke strategische visie waarmee hij de richting van bol.com gedurende 14 jaar mede heeft bepaald. We gaan een fantastische oud-collega, maar vooral een geliefd mens missen.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond