Deel dit artikel
-

Overijssel pakt winkelleegstand aan met innovatieve concepten

De provincie Overijssel gaat de winkelleegstand in een aantal gemeenten aanpakken met een subsidie van 300.000 euro voor ‘innovatieve concepten en kennisdeling’.

Half december hebben Gedeputeerde Staten besloten om zes proefprojecten te faciliteren. Nieuwe media spelen bij al deze initiatieven een belangrijke rol. Zo is in het kader van het project Het Nieuwe Winkelen in Deventer een mobiele city-app ontwikkeld met vernieuwende functionaliteit die het consumenten extra gemakkelijk moet maken om te winkelen. Er is ook een online veiling opgezet waar consumenten tijdens het winkelen gebruik van kunnen maken.

In Hengelo onderzoekt de Stichting Centrummanagement Hengelo (SCH) welke maatregelen nodig zijn om een levendige binnenstad te realiseren. Men denkt aan een ‘serious-game-aanpak’. Ondernemers uit de binnenstad van Kampen kijken op hun beyrt naar een virtuele stadspoort (webportaal) en ‘verrassende evenementen’.

De ondernemersvereniging van het Hof van Twente heeft een plan opgesteld met als ambiteuze titel Customer Journey Goor – een innovatieve reis naar een kloppend winkelhart’

Theo Rietkerk, gedeputeerde Economie, Energie & Innovatie, zegt verrast te zijn over de inventiviteit van de ideeën van de aanvragers. ‘Dit schept perspectief. Het is van groot belang dat de gemeenten nauw bij de uitwerking zijn betrokken, want zij blijven verantwoordelijk voor de detailhandel.’

Kennis delen is essentieel. Op de provinciale Overijsselse winkeltop in het voorjaar presenteren alle partijen hun ideeën en de voortgang ervan.

Deel dit bericht

2 Reacties

Hans de Ligt

Dat noem ik nog eens denken in mogelijkheden, hoop dat andere provincies dit ook gaan doen, dan ontstaat er iets moois!

Martijn

Als dit even succesvol blijkt te zijn als menig citymarketingproject dan voorzie ik veel beweging en nauwelijks vooruitgang. Maar ja… Niet geschoten…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond