Deel dit artikel
-

PayPal test m-commerce met QR-codes

Reizigers met de metro in Singapore hoeven niet meer naar een winkel om cadeaus te kopen. PayPal houdt een proef met QR-codes in reclameposters in combinatie met mobiel betalen.

Bloemen, stadstripjes, kleding en speelgoed zijn maar een paar van de zaken die PayPal helpt verkopen via posters in de metro van Singapore. Het bedrijf onderzoekt een manier om de fysieke en digitale wereld van e-commerce met elkaar te verbinden.

In vijftien grote metrostations in de metropool hangen deze dagen posters met reclame voor spullen. De uitingen zijn niet, zoals gebruikelijk, gericht op branding maar zetten direct aan tot interactie en transactie. Acht winkels met fysieke locaties in de omgeving doen mee aan de proef.

Reizigers scannen de bestelling in via QR en rekenen direct af via PayPal. Vervolgens kunnen ze de items laten thuisbezorgen of ophalen

PayPals test is er een in een snel groeiende reeks. P&G deed pas een proef in Praag en Fashioncheque in Almere. Bart Smit deed begin december een aanzet tot m-commerce, maar vergat de landingspagina’s te optimaliseren voor mobiele dragers.

Mobiele handel is voor PayPal niets nieuws. Het aantal mobiele betalingen steeg in 2011 met een factor vijf tot vijf miljard dollar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond