Deel dit artikel
-

De Persgroep koopt Makers Channel

De Persgroep koopt het video- en influencernetwerk Makers Channel. Daarmee sluit het aan op de groeiende vraag naar online video, zowel bij het publiek als bij adverteerders.

Het is een van de laatste overnames van video- en socialnetwerken door een grote mediapartij. Het staartje van de lokale consolidatie. Mediakraft ging naar Medialane, werd Onlane, Social1nfluencers ging naar Sanoma/SBS en RTL Nederland bouwt aan een eigen multichannelnetwerk met bekende YouTubers.

Makers Channel is dan ook nog betrekkelijk jong, want werd in de zomer van 2015 opgericht. Het bedrijf onderscheidde zich van anderen in dat het op zijn eigen platform exclusieve content van bekende YouTubers publiceert. Daarbij wordt nauw met commerciële partijen samengewerkt.

Het platform heeft naar eigen zeggen momenteel zo’n 3,5 miljoen videostarts per maand en met 4 miljoen pageviews. Recent werd samengewerkt met onder meer FOX, Glamour en het AD. Enkele bekende namen uit het netwerk: oud-voetballer Ryan Babel, gamer Milan Knol, Instagramster Lizzy van der Ligt, muzikant Lil Kleine, culinair expert Jet van Nieuwkerk en Fajah Lourens.

Erik Roddenhof van de Persgroep Nederland: “We zullen samen met Makers Channel, redacties en partners nieuwe video formats ontwikkelen die onze lezers dagelijks zullen boeien. De samenwerking met Ziggo die eerder dit jaar is gesloten en de overname van Makers Channel zijn belangrijke stappen vooruit.”

Foto: Sean P. Anderson (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Jacques Peters

Journalistiek is niet alleen typen……. goede zet.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond