Deel dit artikel
-

Persgroep, Sanoma en TMG samen in programmatic

De Persgroep, Sanoma en TMG breiden hun gezamenlijke datadienst NLProfiel uit zodat adverteerders en bureaus ook programmatic reclamecampagnes kunnen inkopen.

Dat werd duidelijk tijdens een kleine roadshow die de partijen vorige week hielden ter introductie van NLProfiel. Het drietal maakte kort voor de zomer het plan voor de samenwerking bekend en gaat nu over tot executie.

Lauren van der Heijden van De Persgroep vertelt aan deze uitgave dat adverteerders en bureaus ook programmatic kunnen gaan inkopen.

“We kunnen programmatic campagnes gaan uitleveren over alle uitgevers heen. Je koppelt eigen datasegmenten met die van Sanoma, TMG en De Persgroep en serveert de campagnes uit. Het interessante is, dat je bijvoorbeeld niet bij Sanoma hoeft in te kopen om daar te kunnen verschijnen.” De inkoop kan via bureaus of via de gezamenlijke online inkoopbalie Buy-media.nl.

De drie initiators van dit systeem werken qua DMP met Krux van Salesforce. Er wordt echter gekeken of dat het definitieve platform is. Het is namelijk de bedoeling dat in 2019 ook andere uitgevers op het platform kunnen aansluiten. Krux is geen noodzakelijke voorwaarde om zoiets op te tuigen.

Van der Heijden presenteerde vorige week een inkoopsysteem dat voor display qua bereik en gemak moet kunnen concurreren met Google en Facebook. Qua bereik zit NLProfiel op 3,5 miljard pageviews en 3,6 miljoen consumenten (700.000 <34 jaar, 500.000 35-49 en 2,4 miljoen 50+ jaar). Andere uitgevers staan te dringen om zich hierbij aan te sluiten. Wanneer zij daadwerkelijk zijn aangesloten moet dat ook een evenwichtiger afspiegeling van de online populatie opleveren.Foto: Ronny Sommerfeldt (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

GVE

Het is Krux niet Crux 🙂 en nu is het ook eigenlijk Salesforce DMP

https://www.salesforce.com/products/marketing-cloud/data-management/

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond