PI marketing wordt onderdeel LevelUp Group

PI marketing uit Den Bosch wordt onderdeel van LevelUp Group, dat met dertig man groeit tot 160 medewerkers.
Hoeveel het verwerven van de nieuwe expertise waard is, is niet bekendgemaakt. Oprichter Willem van der Steen van PI wordt aandeelhouder in de groep die zijn hoofdkantoor heeft in Amsterdam.
LevelUp Group vindt zijn oorsprong in datagedreven marketing, analytics en conversie-optimaliatie. Het is echter bezig om, vanuit eigen middelen, zijn dienstenwaaier uit te breiden. Vandaar de overname van de specialist in e-mail marketing en marketing automation. Vorige maand trad ook het creatieve contentbureau C2B toe. Uiteindelijk moet LevelUp Group een full-service bureaugroep worden.
Managing partner Frans Appels van LevelUp Group licht toe: “We krijgen er nu een team van specialisten bij in Den Bosch. Ze zijn qua kantoor ruim bemeten, dus hun locatie zal fungeren als groepsvestiging in Zuid-Nederland. Omgekeerd kunnen zij ook terecht in Amsterdam. Dat gaat reistijd schelen en verder bijdragen aan medewerkertevredenheid, wat voor onze organisaties een speerpunt is.”
Appels ziet de overname voor beide bedrijven en hun respectievelijke klanten als complementair. “Zij hebben e-mailmarketingklanten die hun groei kunnen versnellen met onze brede performance marketing aanpak. En omgekeerd zijn onze e-commerce klanten gebaat bij een specialist op het gebied van email en marketing automation”
Het Bossche bedrijf brengt behalve klanten en medewerkers ook expertise mee over werken met 1st party data. Appels: “Ze doen niet anders. De marketingwereld moet zich in sneltreinvaart heroriënteren op de wijze waarop ze met brondata werkt. Third party cookies en andere derde bronnen kunnen niet meer binnen de nieuwe privacyregels. Adverteerders en hun bureaus moeten zich hierop aanpassen en daarom past een directe klantbenadering via marketing automation zo goed bij onze brede performancegerichte aanpak.”
PI marketing bestaat sinds 2011 en is opgericht door Willem van der Steen. Aanvankelijk was de dienstverlening full service met een focus op de reisbranche. Vlak voor de uitbraak van de coronapandemie besloot de organisatie om te specialiseren in e-mail- en marketing automation. Mascha Soors, CCO bij PI marketing: “De pandemie heeft onze ontwikkeling enorm versneld. Travel-klanten haakten af door de reisbeperkingen maar de groei van e-commerce was ongekend en daarom zijn we als bureau in omvang ruim verdubbeld binnen achttien maanden.
PI marketing werkt onder meer voor Wijnvoordeel.nl, Koffievoordeel.nl, ANWB, Sanitairwinkel, Run2Day, Solmar.nl en Olympia.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond