Deel dit artikel
-

Porno-industrie lijdt onder gratis content

De verkoop van porno videotapes en DVD’s en via betaalde internetsites staat onder enorme druk van gratis content op internet. Dat zegt Steven Hirsch, mede-oprichter van Vivid, tegen Reuters.

De porno-industrie kwam afgelopen week bij elkaar voor de Adult Entertainment Expo in Las Vegas, dat elk jaar toevallig samenvalt met de Consumer Electronics Show (CES).

Vivid, een van de grootste producenten van erotiekfilms, verdiende ooit tachtig procent van zijn omzet (100 miljoen per jaar) aan DVD verkopen. Dat is nu nog maar 30 procent.

Nu is veel van de content van zowel commerciele bureaus als amateurs, gratis beschikbaar via sites als PornTube en XTube.com, allebei gemodelleerd naar YouTube. XTube heeft nu al 200.000 gratis video’s. Ongeveer 1 procent koopt via de site videostreams of DVD’s.

Jay Hrdina, directeur van ClubJenna, een dochteronderneming van Playboy, zegt dat "we zijn gestoken dopor ons eigen zwaard". Gdrina is volgens eigen zeggen met Microsoft en Apple in onderhandeling om content aan te bieden via iTunes, maar Microsoft ontkent dat er gesprekken zijn geweest.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond