PostNL krijgt pakketjes niet weg

PostNL kampt met vertragingen. Door de enorme hoeveelheden pakketjes die tijdens Black Friday zijn besteld, worden 50.000 pakketjes met vertraging bezorgd. Dat bevestigt een woordvoerder tegenover RTL.

Zo’n vijf procent van de pakketten die eigenlijk vandaag bezorgd zouden worden, komen pas morgen, zo laat de woordvoerder weten.

Een reden voor de vertraging kan de woordvoerder niet geven. “Het is gewoon heel erg druk”.

PostNL mag zich gelukkig prijzen dat er geen stakingen zijn. Daarmee had vakbond FNV eerder gedreigd, maar PostNL wil nu opnieuw met partijen rond de tafel voor CAO afspraken.

12 Reacties

Ik heb nu al 2 dagen achtereenvolgens het bericht: Excuses voor de vertraging, u kunt er vanuit gaan dat uw pakket vandaag tussen de opgegeven tijden gegarandeerd bezorgd wordt” in de app van PostNL . Nog niks binnen. En nu lees ik hier dat het woensdag wordt. Ben benieuwd, want de app geeft de melding dat het zo snel mogelijk bezorgd wordt. Tja, wat is snel??

ik kreeg het pakketje wel binnen maar beschadigd en zonder inhoud

Moet altijd wel lachen om de reacties bij dit soort berichten. Alles wat er in de keten misgaat komt altijd op het bordje van Postnl. Niet dat die niets verkeerd doen hoor, maar helemaal fair is het niet. Vele webshops hebben nagelaten om afgelopen weekend op zaterdag en zondag hun pakketten aan te leveren bij Postnl en mede daardoor is er nu een opstopping ontstaan. Hadden ze dat wel gedaan dan was het pakket op tijd geweest, want bij de zondag sortering was er geen extreme drukte. Daarnaast moeten we wellicht vrede hebben met het feit dat het een aantal keer per jaar zo is dat pakketjes niet binnen 1 dag geleverd kunnen worden, je kunt moeilijk je hele sorteer proces aanpassen op de ca. 5 extreem drukken dagen in het jaar.

Ik wacht op een pakket en was bezorgd stond op de site.
Maar ik heb niks gehad en vroeg PostNL hoe dit kon.
Ik moest maar bij de buren langsgaan het was vast daar.
Een dag later konden ze het pakketje niet vonden en een week later is het terug gestuurd naar de afzender.
Tja en dit was al voor black friday.
Hoor zoveel klachten hier over

ik snap heel goed waarom ze het niet aan kunnen! te weinig mensen!

Als je kijkt naar het aantal bestelde producten en de te laat geleverde producten is dit een zeer klein percentage.

De enige zinvolle reactie hier is van Maarten en Freddy ook wel. De rest moet niet zo huilie huilie doen. Wij verzenden ook elke zondag om postnl maandag te ontlasten.

Respect voor PostNL en alle andere postbedrijven. Zie het allemaal maar te organiseren en te plannen, Petje af!

Daarbij is het ook lastig in te schatten hoeveel er verkocht wordt op dit soort dagen. Ik vind wel dat webshops de levertijd op dit soort dagen moeten aanpassen en niet moeten promoten dat er 24-uurs levering is.

Ook lof voor PostNL.
Altijd maar dat negatieve terwijl je nergens terugziet hoeveel honderdduizenden pakketten op zo’n dagen wél goed worden afgeleverd.

@Peter je hebt helemaal gelijk. Het is bizar hoeveel bezorgers deze dagen moeten wegwerken, is geen beginnen aan, die gasten werken al 12 uur per dag. Dus we moeten gewoon een beetje geduld hebben met z’n allen!

Ik ben ook wel benieuwd naar de andere grote koeriers… DHL, UPS…

Zojuist ook iets besteld wat morgen binnen zou moeten zijn. Ben benieuwd!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug