Deel dit artikel
-

PostNL: Sterke groei e-commerce zet door

In het eerste halfjaar van 2017 was al zo’n 36 procent van de omzet van vervoerder PostNL afkomstig uit e-commerce, in dezelfde periode vorig jaar was dat 32 procent. Het bedrijf verwacht dat in 2020 ongeveer 45 procent van de omzet e-commerce gerelateerd zal zijn.

PostNL realiseerde in het tweede kwartaal een omzet van 836 miljoen euro, tegen 824 miljoen in 2016. De genormaliseerde winst kwam uit op 29 miljoen. Voor heel 2017 rekent het bedrijf op een bedrijfsresultaat van 220 en 260 miljoen euro.

Ook dit kwartaal daalde het volume geadresseerde post met 8,8 procent. Het volume pakketten steeg met 17 procent.

CEO Herna Verhagen luidt vandaag in het AD de noodklok over de bezorging op het platteland. Het aantal verstuurde brieven en kaarten blijft door e-mail, whatsapp en sociale media met bijna eentiende per jaar kelderen. Een punctuele bezorging in het buitengebied wordt door de continue daling steeds lastiger te betalen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond