Deel dit artikel
-

Priceline: tv-reclame effectief alternatief voor AdWords

Reissites Priceline, Booking.com en Kayak hebben met tv-reclame zulke sterk merken opgebouwd dat ze minder aan Google AdWords hoeven uit te geven. CEO Darren Huston: “Ik voel me goed over offline investeringen.”

Dat zei Huston in de toelichting op de klinkende kwartaalcijfers die zijn bedrijf eerder deze week presenteerde.

“Offline investeringen passen goed in de marketingmix. Het geeft een goede impuls aan het directe verkeer naar onze sites. We zijn minder afhankelijk geworden van Google.” De groei in direct verkeer heeft volgens Huston twee oorzaken: een sterke naamsbekendheid en goede klantenservice, die automatisch voor herhaalbezoeken zorgt.

Priceline Group past nog een techniek toe om maar geen verkeer weg te geven aan metazoekers, zoals onder meer Google. De reissites, zo bekent de topman, laten andere prijzen zien aan ingelogde gebruikers dan aan gebruikers die de sites anoniem bezoeken (waaronder ook de metazoekers). Er zijn tienduizenden besloten gebruikersgroepen gevormd. Wie in zo’n doelgroep zit, krijgt een betere prijs voor hotelkamers aangeboden dan niet-ingelogde sitebezoekers.

Booking.com hield begin dit jaar zijn eerste Europese tv-campagne. Gezien de uitspraken van Huston aan de financiële markt zal dit niet de laatste commercial zijn.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Foto: Jay Graham (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond