Print bereik tijdschriften stabiel, digitaal bereik stijgt

Het digitale bereik van tijdschriften is met 7 procent gestegen. Dit blijkt uit de rapportage NOM Mediamerken en de NOM Print en Doelgroepmonitor 2017-II die door NOM zijn gepubliceerd.

Het aandeel digitaal bereik verschilt wel sterk per categorie. Bij de merken met een jonge doelgroep of mannelijke doelgroep is het aandeel digitaal over het algemeen het hoogst. Bij de auto- en motorbladen, opiniebladen en sportbladen ligt het aandeel digitaal rond de 30 en 40 procent. Dit geldt ook voor enkele RTV-bladen. Bij de gossip magazines en de vrouwenweekbladen is het aandeel digitaal het laagst.

Met print magazines worden zo’n 11,4 miljoen mensen bereikt. Dit is 80 procent van de Nederlandse bevolking (13 jaar en ouder). Veel magazines behalen elke editie hoge lezersaantallen. De top 5 tijdschriften met het grootste print bereik zijn Kampioen (4,8 miljoen), Libelle (1,6 miljoen), Donald Duck (1,4 miljoen), LINDA. (1,2 miljoen) en Vrouw (1,1 miljoen).

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug