Deel dit artikel
-

Publicis.Sapient en Capgemini maken McDonald’s’ restaurant van de toekomst

Publicis.Sapient en Capgemini krijgen van McDonald’s meerdere jaren de tijd om de multinational door een digitale transformatie heen te laveren. De opdracht brengt technologische en wellicht ook organisationele veranderingen met zich mee.

Binnen de strategische samenwerking levert Publicis.Sapient de consultingdiensten en Capgemini levert de IT.

In een uitgelekte memo valt te lezen dat de partijen zowel technologie in de restaurants onder handen nemen als de IT-achterkant. Dit omvat ook de bestelkiosks in winkels, de webapplicaties en mobiel bestellen en betalen. Over het laatste punt zei de leiding onlangs dat het dit voor eind 2017 in vijfduizend restaurants wil aanbieden. Mobiel bestellen en betalen verhoogt de orderwaarde.

De nieuwe adviseurs krijgen bij de snackketen ook, meer dan ooit, te maken met invloeden van buitenaf. McDonald’s omarmt actief de logistieke platformen van derde partijen, zoals UberEATS. De toekomstige organisatie en infrastructuur zal daar op moeten worden ingericht. Dat brengt tegelijkertijd ook meer CRM- en loyaltymogelijkheden met zich mee. Iets waar bestuursvoorzitter Stephen Easterbrook actief op stuurt.

Capgemini uit Parijs gaat een kantoor openen in Chicago om nauw samen te werken met Accenture en McDonald’s in, wat gaat heten, een ‘Global Digital Retail Center’.

De twee anderen bedrijven die in de race waren voor de opdracht zijn Accenture en HCL Technologies.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond