Deel dit artikel
-

Reclame Kieswijzer

Het principe van een stemwijzer ? maak iemands politieke voorkeur duidelijk aan de hand van een aantal vragen of stellingen ? blijkt goed te zijn voor meer belangrijke kwesties waarover een besluit moet worden genomen. In dit geval het kiezen van een reclamebureau.

Zo is er de Bureauwijzer, te raadplegen op www.reclamebureaus.info . "De meest effectieve weg naar het ideale reclamebureau". We deden alsof Emerce een reclamebureau zocht en negeerden even het feit dat de Bureauwijzer een product is van, juist, een reclamebureau, namelijk Doom & Dickson, het voormalige Capital-E. 25 vragen later rolt er zowaar een advies uit dat verwijst naar een concurrent, in dit geval TBWA (kwestie van met geen enkele stelling akkoord gaan).

Hoe serieus moeten we de Bureauwijzer nemen? Ferry van Tongeren van Doom & Dickson: "Het is vooral bedoeld als een geintje binnen het vak. De meeste stellingen in de Wijzer zijn dan ook in het voordeel van Doom & Dickson. Het blijft reclame, in dit geval bedoeld om wat extra aandacht te krijgen." Wordt er inderdaad gebruik gemaakt van de Bureauwijzer? Van Tongeren: "We hebben er vlak voor de verkiezingen een kleine campagne voor gevoerd, eigenlijk niet meer dan een banner op de Adformatie-site, en daar kwamen een kleine vierhonderd reacties op. Daar zaten ook bedrijven tussen." En heeft dat geleid tot extra klanten voor jullie? Van Tongeren (lacht): "Als dat echt gebeurt horen jullie het als eerste."

Deel dit bericht

1 Reactie

joost

Leuk idee. Ik kwam wel bij Doom & Dickson uit. 2e was TBWANeboko Campaign. Wel grappig, want ik heb de afgelopen twee jaar bij TBWA gewerkt.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond