Deel dit artikel
-

Reed: hogere omzet, moeilijke advertentiemarkt

Uitgeversbedrijf Reed Elsevier heeft het afgelopen jaar de omzet zien stijgen met 14 procent naar 6,07 miljard pond. Voor het komend jaar voorspelt het een moeilijke tijd.

Door het laat-cyclische karakter waar het bedrijf zich op sommige markten zich bevindt, de Brits-Nederlandse uitgever kent wetenschappelijke, medische, juridische en zakelijke publicaties, verwacht het in 2010 een moeilijk jaar.

Reed Elsevier boekte in 2009 een aangepaste operationele winst van 1,57 miljard pond, een toename van 14 procent ten opzichte van 2008.

Voor Reed Business Information wordt verwacht dat de huidige trend op de advertentiemarkt doorzet, waarbij de markt moeilijk blijft. Ook blijven printabonnementen onder druk staan. De omzet zal lager uitkomen en er komt zeker nog geen einde aan het snijden in kosten.

RBI-baas Keith Jones liet in september vorig jaar nog weten dat de divisie snel extra kostenbesparende maatregelen nodig heeft en dat dubbele kosten moeten stoppen. Verder was Jones van mening dat enkele zaken anders gedaan moeten worden, ‘of anders maar helemaal niet’.

Bij een eerdere presentatie van cijfers in 2009 werd bekend dat de zakelijke uitgaven van Reed Business Information over het afgelopen halfjaar een omzetdaling van 17 procent hebben geboekt, tot 824 miljoen euro. Moederbedrijf Reed Elsevier weet dit aan teruglopende uitgaven bij adverteerders, als gevolg van de economische crisis.

Bron foto: mccun934 (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond