Deel dit artikel
-

Resultaat Hi-Media weer in het zwart

Hi-Media buigt zijn verlies uit 2010 om een nettowinst van elf miljoen euro over afgelopen jaar. Het reclamenetwerk opent binnenkort zijn eigen adexchange.

De omzet over 2011 steeg met vier procent tot 220 miljoen euro (PDF). Dat is vier procent meer dan het jaar ervoor. De helft van dat bedrijf komt uit payments, de helft uit advertising.

In 2010 boekte het bedrijf een verlies van 58 miljoen euro.

De reclametak van het bedrijf, dat in een aantal Europese landen een displaynetwerk exploiteert, zag zijn omzet met twee procent dalen tot 105 miljoen euro. De brutowinst was 47 miljoen euro.

In januari maakte het van oorsprong Franse Hi-Media bekend dat het zijn activiteiten in Nederland en Engeland van de hand doet. Dat brengt een omzetverlies van zeven miljoen euro met zich mee. De Nederlandse tak is in handen gekomen van Semilo, dat nu het derde netwerk van Nederland is op basis van STIR-bereik.

Het jaar 2012 staat bij Hi-Media in het teken van zijn strategische heroriëntatie. Een van de onderdelen daarvan is de lancering van een eigen adexchange. Wanneer de fundamenten op orde zijn, hoopt het zich te kunnen richten op het doen groeien van omzet en winst.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond