Deel dit artikel
-

RFID en Tweet Mirror op Lowlands

Het technologiebedrijf Nedap en het Lowlands Festival gaan samenwerken. “We willen zijn in de wereld van jongeren.”

Het is een merkwaardige samenwerking die vandaag is aangekondigd. Nedap uit Groenlo levert doorgaans alleen techniek aan retailpartijen en industriële omgevingen. Toch vertonen beide partijen naar eigen zeggen verrassend veel overeenkomsten: ‘Vernieuwend, veel ruimte voor eigen initiatief en tegelijkertijd ook veeleisend voor medewerkers en organisatie.’

Nedap wil zijn naamsbekendheid vergroten, met name bij de doelgroep waar men zich op richt: jonge, hoog opgeleide mensen die ‘zelfstandig denken’. Een woordvoerster beaamt dat het om een sponsorcontract gaat, maar wil niet zeggen wat het bedrag is dat wordt geïnvesteerd.

In eerste instantie wil Nedap technieken laten zien die onderhoudend zijn. Zo zal op de eerstkomende editie van Lowlands in augustus de Tweet Mirror te zien zijn: een passpiegel en online touchscreen in een. De spiegel, waarmee vanuit kledingwinkels foto’s kunnen gedeeld via Facebook en Twitter, wordt onder meer door modeconcern WE gebruikt.

Op lange termijn zal iets gedaan kunnen worden met RFID om toegang tot faciliteiten op festivalterrein te krijgen. Directeur Eric van Eerdenburg van Lowlands had al eerder laten weten dat hij zich daar op het oriënteren is.

In de komende maanden wordt de samenwerking tussen het popfestival en Nedap verder ingevuld.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond