Richemont doet bod op Yoox Net-a-Porter

Richemont Group, eigenaar van luxe merken als Cartier en Dunhill, wil 2,7 miljard euro betalen om Yoox Net-a-Porter van de beurs te halen.

Dat maakte Richemont vanochtend voor opening van de beurs bekend (PDF). De koers van het aandeel Yoox Net-a-porter sprong vanochtend met ongeveer een kwart.

Een belangrijk motief voor Richemont om YNAP te willen kopen is de online expertise van het bedrijf in het luxere modesegment. Die ontbeert de Zwitserse eigenaar van luxe labels. De merken hebben wel websites maar van een eenduidige strategie is geen sprake. Dat blijkt ook uit de financiële rapportages, waarin met geen woord over online handel wordt gerept (PDF).

De reactie van CEO Federico-Marchetti van Yoox Net-a-Porter wijst erop dat hij akkoord wil gaan met het bod van Richemont (PDF). De bieder heeft reeds 75 procent van de aandelen in YNAP.

Yoox Net-a-Porter ging in 2009 voor vier euro naar de beurs. Het overnamebod ligt op 38 euro per aandeel.

Het e-commercebedrijf heeft 3,1 miljoen actieve klanten, vooral uit Europa. De online winkels verwerkten in 2017 842 miljoen bezoeken en genereerden een omzet van 2,1 miljard euro.

Foto: Ding Yuin Shan (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug