RIM in zee met muziekdienst Dipdive

Research In Motion, het bedrijf achter de Blackberry, gaat samenwerken met de muziekdienst Dipdive van hiphop-ster Will.i.am. Dat heeft directeur James Balsillie in een interview gezegd.
RIM krijgt steeds meer concurrentie van Apple’s iPhone. Afgelopen week onthulde Apple nog zijn zakelijke strategie voor de iPhone. Onder meer zal communicatie met een Exchange-server voor het delen van een agenda en e-mail worden ondersteund. Apple heeft in korte tijd 28 procent van de markt voor smart phones veroverd. De Blackberry heeft nu nog 41 procent van de markt.
De Blackberry was tot dusverre tamelijk zwak in multimedia, ook al werden steeds meer toestellen uitgebracht met multimediafuncties, waaronder muziek afspeelsoftware.
De samenwerking met Dipdive moet de Blackberry aantrekkelijker maken. Dipdive is een sociaal netwerk waar zowel muziek als video wordt aangeboden. Artiesten kunnen er, net als bij MySpace, met hun fans communiceren. De samenwerking is niet nader toegelicht.
RIM lijkt in elk geval Nokia te volgen, die onder de merknaam Ovi al langer muziek en videospellen aanbiedt. Motorola heeft in januari de Aziatische muziekwinkel Soundbuzz Pte uit Singapore overgenomen.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond