Deel dit artikel
-

RTL Group verkocht minder digitale reclame

De RTL Group merkt nog steeds de gevolgen van corona. Het mediabedrijf verkocht in het derde kwartaal 2,1 procent minder tv reclame, al was dat altijd nog 1,4 miljard euro. De totale omzet ging 11,8 procent omhoog naar ruim 4 miljard.

Ook de inkomsten uit digitale reclame daalden: van 226 miljoen naar 210 miljoen. Radio bracht 141 miljoen op.

Productiebedrijf Fremantle moest het ook met minder omzet doen, ruim 1 miljard dollar.

Het aantal abonnees voor TV Now en Videoland steeg 32 procent naar ruim 1,7 miljoen. Sinds oktober heeft RTL er nog een nieuwe videodienst bij: Salto, een joint venture van e TF1, France Télévisions en Groupe M6.

Deze markt groeide dan ook 24 procent naar 124 miljoen euro. De totale digitale omzet daalde echter 1,6 procent naar 743 miljoen.

Deel dit bericht

1 Reactie

Seb

De streaming strategie van RTL Group is écht absurd. In plaats van de kracht te gebruiken die je als groep hebt, wordt in elk land een eigen streamingdienst / merk opgetuigd met z’n eigen content.

Als Europees mediabedrijf was het logischer geweest als RTL Group een grensoverschrijdend streaming merk had opgetuigd en hiervoor exclusieve content zou produceren. De lokale RTL bedrijven kunnen dan vervolgens lokale produceren.

Nu klooit elk RTL bedrijf maar wat aan.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond