Deel dit artikel
-

Salesforce brengt CRM naar de winkelvloer

Het Amerikaanse Salesforce heeft een speciale tableteditie van zijn relatiebeheerpakket Salesforce1 ontwikkeld voor de winkelvloer. Verkopers kunnen direct op de tablet de verkoopgeschiedenis van klanten bekijken.

De verkoper ziet bijvoorbeeld of de klant recentelijk een tweet heeft verstuurd over een kampeervakantie, en zou hem of haar kampeerspullen kunnen adviseren. Ook kunnen speciale profielen worden aangemaakt van bijvoorbeeld verjaardagen of jubilea. Salesforce spreekt over het ‘personaliseren van micromomenten’. Tegelijk kan op een iPad de inventaris van de winkel worden bekeken. Binnen de oplossing kunnen klant-, partners en werknemerplatforms worden opgezet.

‘Retailers worden uitgedaagd door de massale adoptie van mobiele en sociale technologie’, zegt Vikrant Karnik van Salesforce.com. ‘We willen helpen om de winkelervaring opnieuw vorm te geven en klanten in loyale merkvolgers te veranderen.’

Voor de ontwikkeling van de retailkant van het product wordt samengewerkt met Capgemini en PwC.

Salesforce rekent vijf dollar per maand voor de basisversie, maar voor het gebruik van uitgebreide opties moet wel veel meer betaald worden, tot driehonderd dollar per maand.

Salesforce lijkt met dit product, dat door het bedrijf als ‘mobile clienteling’ wordt omschreven, in te spelen op de trend van crosschannelverkoop. Het is nog niet bekend wanneer Salesforce1 for Retail buiten de VS verkrijgbaar zal zijn.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond