Deel dit artikel
-

Salesforce koopt Datorama voor 800 miljoen

Salesforce.com koopt marketinganalyticsbedrijf Datorama voor een kleine miljard dollar om zijn marketingcloud mee uit te breiden.

Financiële details maken de bedrijven zelf niet bekend, maar persbureau Bloomberg spreekt over 800 miljoen dollar in cash.

De overname moet Salesforce helpen de concurrentie met de cloudmarketingdiensten van giganten als Adobe en Oracle. De software van Datorama draait met kunstmatige intelligentie om het opzetten van en rapporteren over campagnes te automatiseren. Marketeers krijgen ook meer gerichte data om beslissingen mee te nemen. Tot de drieduizend klanten behoren onder meer PepsiCo, GroupM, Spotify, Unilever en Foursquare.

De basis van de marketingcloud werd gelegd toen het CRM-bedrijf ExactTarget kocht in 2014 voor 2,5 miljard dollar.

Hier demonstreert CEO Ran Sarig van Datorama op NOAH Conference 2018 in Tel Aviv zijn bedrijf:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Foto: Ted Eytan (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond