Deel dit artikel
-

Salesforce in kunstmatige intelligentie met Einstein

Salesforce wil zijn diensten voor relatiebeheer uitbreiden met kunstmatige intelligentie en voorspellende analyses. Al deze diensten zullen onder de noemer Salesforce Einstein worden aangeboden.

Salesforce zegt hiermee aan te sluiten op recente trends als Apples Siri en Facebooks algoritmen om gezichten te herkennen. Ook Amazon, Netflix en Spotify zetten kunstmatige intelligentie al in om gebruikersvoorkeuren beter te leren kennen.

Voor veel bedrijven zijn dergelijke technieken onbereikbaar omdat grote datasets moeten worden ingezet. Ook de benodigde infrastructuur kan aardig in de kosten lopen.

Salesforce Einstein gaat nu alle beschikbare data binnen het eigen platform analyseren, zoals e-mail, kalender en e-commerce. Onlangs kocht Salesforce het e-commerceplatform Demandware.

Predictive Lead Scoring kijkt naar data van potentiële klanten. Opportunity Insights combineert CRM data met bijvoorbeeld die van binnenkomende mail. Automated Activity Capture doorzoekt mail- en kalenderafspraken.

Het Amerikaanse bedrijf zal de technologie voor het eerst tonen op zijn jaarlijkse Dreamforce congres in San Francisco.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond