Sanoma installeert mobiel reclameteam
Uitgever Sanoma zet een full service team neer waar adverteerders hun mobiele reclamecampagnes kunnen laten bouwen.
Hiermee probeert het bedrijf tegemoet komen aan het algemene gebrek aan specialistische kennis over adverteren op mobiele dragers. Dat is anders dan op desktops en laptops omdat het scherm en de gebruikscontext anders zijn, en daarom ook de optimale vorm van het campagneconcept.
Het team staat onder leiding van Victor Beerthuis, hoofd Mobile Sales bij Sanoma. Beerthuis: “We denken mee over het mobiele campagneconcept. Ook ontwikkelen we de mobiele advertisingstrategie, zorgen voor doorvertaling van de campagne naar mobiel of helpen met de optimalisatie, verzorgen de hosting en de inkoop van de media. Door die samenwerking komen we tot een veel effectievere campagne.”
Komend voorjaar organiseert de uitgever een grote kennisbijeenkomst voor de Nederlandse markt om meer praktische kennis over mobiel adverteren in de markt te brengen. Het is opvallend dat Sanoma, De Telegraaf en bijvoorbeeld ook IAB nog steeds zoveel energie moeten steken om bedrijven te informeren over de werking van mobiel adverteren.
Adverteerders geven dit jaar naar verwachting nog geen honderd miljoen euro uit aan mobiele display advertising. De totale online mediabestedingen zullen rond de anderhalf miljard euro liggen. Mobiel is goed voor tussen de vijf en tien procent, terwijl rond de veertig procent van het internetbezoek per telefoon of tablet plaatsvindt.
Foto: Shannon Kringen (cc)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Klaas Koopman
En dat is weer een goede stap richting mobile marketing. Iets wat nog veel te weinig wordt ingezet door vele bedrijven. Zoals vermeld in het artikel; 40 procent van het internetbezoek wordt al via de telefoon of tablet geregeld. Tip voor bedrijven; start vroeg, leer de in’s en out’s en profiteer van de vroege implementatie van mobile marketing. Daar ligt een mooie toekomst.