Deel dit artikel
-

Sanoma|SBS in strategische samenwerking met Adfactor

Sanoma|SBS en Adfactor gaan een samenwerking aan waarbij ze hun expertise op het gebied van digital advertising en programmatic trading bij elkaar leggen.

Dat maken de bedrijven vanochtend bekend. Concreet houdt het in: Adfactor verkoopt digital-advertisingoplossingen op het netwerk van Sanoma en de inventory van Adfactor komt beschikbaar via het programmatic-tradingplatform van Sanoma|SBS.

De samenwerking speelt zich enkel in het digitale domein af, SBS doet niet mee, en richt zich in het bijzonder op vrouwentitels.

Stefan Havik, director Marketing & Advertising bij Sanoma, legt uit: “Adfactor richt zich op de directe verkoop van pure play digitale vrouwentitels en dan met zware focus op native advertising”, hun expertise. “Onze eigen Sanoma-teams blijven gewoon actief maar dan met een crossmediale focus. Het verschil zit ‘m dus in het perspectief op de adverteerder. Voor ons is het een nieuwe omzetstroom.”

Hij legt verder uit dat de programmatic inventory van Adfactor wordt ondergebracht in Sanoma’s netwerk van publishingpartners.

De samenwerking geldt per heden.

Foto: MIKI Yoshihito (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond