Deel dit artikel
-

Saskia Baaij-Verhoeven (ViacomCBS): ‘Het stapelen van kijkervaringen gaat zijn max bereiken’

De Nederlandse Saskia Baaij-Verhoeven is bij mediareus ViacomCBS verantwoordelijk voor de digitale strategie van de EMEA-landen en Azië. Ze richt zich daarbij met name op de socialemediakanalen. “Vergeleken met vijf jaar geleden hebben we zoveel meer content en platformen. Dat is echt een beest dat niet te stoppen is.”

Het Amerikaanse ViacomCBS is op z’n zachtst gezegd een megabedrijf, met wereldwijd zo’n 22 duizend medewerkers en een jaarlijkse omzet van 25 miljard dollar. Het is anderhalf jaar geleden dat Viacom – met onder meer tv-zenders MTV, Nickelodeon en filmstudio Paramount – met CBS fuseerde. Die laatste heeft vele klassieke tv-activiteiten, maar ook filmstudio’s en streamingdiensten, zoals Showtime. Hun gezamenlijke contentbibliotheek is gevuld met tienduizenden tv-afleveringen en duizenden films. De fusie is een vuist tegen oprukkende streamingdiensten als Netflix en Disney Plus.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!