Deel dit artikel
-

SBS scoort tenminste met digitaal

De tweede scherm-applicaties van SBS Brodcasting zijn al vaak gedownload: 200.000 keer in de verschillende appstores en door minstens zoveel kijkers gebruikt via de webvariant. Dat meldt de omroep zelf.

SBS lanceerde niet alleen zenderbrede tweede schermen voor SBS6, Net5 en Veronica. In de krappe twee maanden van haar bestaan, kon het videoplatform KIJK op bijna één miljoen unieke bezoekers rekenen en serveerde men ruim 2,2 miljoen videostreams.

Uit de cijfers blijkt dat bezoekers, naast het terugkijken van programma’s, veelal komen voor de exclusieve fragmenten, betaalde films en series en de nieuwe dienst ‘KIJK eerder’, waarbij kijkers de kans krijgen om hun favoriete serie of tv-programma te bekijken voordat ze op televisie zijn uitgezonden.

SBS meldt ook dat de social media aanpak werkt; alleen al op Facebook zijn de zenders driehonderd procent gestegen in aantal volgers.

De fullmediastrategie straat in schril contrast met tegenvallende kijkcijfers. Sinds de overname van de zendergroep door Sanoma en John de Mol zijn de kijkcijfers nauwelijks verbeterd. Begin maart haalde het nieuwe SBS-programma ‘Vliegende Hollanders: sterren van de schans’ niet eens de top-25. CEO Georgette Schlick stapte kort geleden op.

Deel dit bericht

2 Reacties

Bart Zoetmulder

Mooie cijfers van onze SBS collega’s en vrienden in Amsterdam. Het gebruikte logo is echter van de Veronica Magazine app, toch net even iets anders. Die tv-gids app doet het overigens met bijna 900.000 downloads ook gewoon erg goed!

Hans Willems

Dat doet SBS goed. Ik zag ook een video op YouTube onder “VARA Nieuwe Media update 2013” die een kijkje geeft in de digitale keuken van de VARA. Boeiend. De omroepen zijn goed in beweging.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond