Deel dit artikel
-

Second Degree lanceert eigen Newsroom

Second Degree, een label uit het Dept-netwerk, opent een nieuwe afdeling die fungeert als een redactie van oud-journalisten en creatieven die samenwerken aan producties voor merken en media.

Deze afdeling, Newsroom geheten, helpt merken hun eigen verhalen ontdekken en helpt hen met het vertellen en distribueren daarvan. Second Degree speelt hiermee in op de ontwikkeling waarbij bedrijven zich ook steeds meer als uitgever gaan gedragen, uitgever van hun eigen merkverhalen.

Oprichter Martine Meijburg: “Sinds 2015 zien wij een duidelijke verschuiving bij onze klanten. Voorheen richten merken zich volledig op LinkedIn, maar steeds vaker is de vraag breder en neemt contentmarketing hier een centrale rol in. We maken nu longreads, schrijven whitepapers, blogs, podcasts, nieuwsbrieven, produceren beeldbanken en stellen redactieformules op. Onze betaalde campagnes hebben meer impact als we ook kunnen meedenken over de content die we aanjagen.”

Newsroom komt onder leiding van Freek Staps, oud-journalist van NRC Handelsblad.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond