Deel dit artikel
-

Senseo Suprise

In het campagnepanel geven drie deskundigen een rapportcijfer aan een campagnesite. Lees wat de experts ervan vinden en geef zelf onderaan een cijfer aan de campagnesite! Dit keer ‘de Senseo Suprise’ van Lost Boys.

 Ook een goede camapagnesite gemaakt? Mail hem!

– Site: www.senseosurprise.nl
Media: Video op Youtube
Opdrachtgever: Saralee, Senseo
Opdrachtnemer: Lost Boys

In opdracht van Lost Boys heeft Beentjes Research onderzocht hoe de gemiddelde Sinterklaasvierder tegen de viering van pakjesavond aankijkt. Daaruit blijkt dat Sinterklaas nog een welkome gast is in ons land (89% van de ondervraagden is het daarmee eens) en dat de helft (ongeveer 49%) het maken van een surprise als een vervelende last ziet. Daarom is de gratis Senseo surprisebox bedacht en voor 5 euro is de starterkit aan te schaffen: een cadeau, surprise en gedicht in 1.

Doel van de campagne:
– Het informeren over het nieuwe product van Senseo.
– de doelgroep aanspreken (mainstream mannen tussen de 30-49 die al een Senseo machine hebben).

Het panel

Robbie Grul
Direct Response Director bij Medialand (Isobar)
Cijfer: 7

– Site springt goed in op de suprisestress (originele invalshoek) met grappige campagnefilm. Bijzonder relevant en herkenbaar.
– Informatievoorziening is prima geregeld: weinig tekst, veel beeld en nuttige informatie. Makkelijk binnen te navigeren.
– Beschikbaar stellen van de gratis Starterskits is een leuke geste: realiseert tevens verkeer naar winkelvloer (indien allemaal vergeven voor de gehele dag).
– Bijzonder goed geïndexeerd door Google.
– Je vraagt je echter af wie de moeite neemt om zo’n starterskit te gaan halen bij de diverse DE vestigingen. Dan moet je wel heel goed in de nesten zitten…
– Het interactieve deel (upload mislukte surprises) is beperkt en bovendien qua inhoud vrij vaag: te weinig voorbeelden van “echte” mislukte suprises (idee voor incentive?).

Sander Remans
Senior Product Manager Ilse media
Cijfer 8,5

Een geniaal idee. Precies wat ik nodig heb voor mijn broer. Een Senseo fan van het eerste uur. Gemiste kansen.
Waar? Geen adres, geen prijs, geen info over de inhoud van de box en het gratis pakket is nooit beschikbaar. Het filmpje kan echt beter.
Er is over nagedacht en mooi uitgevoerd. Het product staat centraal en Senseo is weer vernieuwend. Leuke inzet van video en gebruikersfoto’s.
En het belangrijkste: ik wil de kant-en-klare surprise box.

Koen de Groot
Client Service Director bij Redurban
Cijfer: 5

De gedachte is goed. Vanuit het Sinterklaas surprise-idee de starterkit voor Senseo Espresso verkopen. En ik denk dat er manieren zijn om dat heel leuk te maken. Maar dat is hier niet gebeurd. En je moet natuurlijk ook iets over die koffie vertellen… dat is ook niet gebeurd. De campagne elementen zijn twijfelachtig. Gaan mensen hiervoor naar 1 van de weinig verkooppunten? (je zou maar in Den Helder wonen). Gaan main stream mannen (doelgroep) werkelijk een foto uploaden van een mislukte surprise? Een voorgeprogrammeerd gedicht dat je kunt aanpassen is een leuk idee en maakt het wat vollediger.
Het filmpje: Klooien met lijm en Bassie en Adriaan-achtige onhandigheden. Het hangt ergens tussen een home made movie en een low budget productie.. Ik kan er niet om lachen en dat lijkt wel de bedoeling. Functioneel is het wat warrig en je weet niet echt waar je zit als je van de actiesite naar het productgedeelte en terug navigeert. Maar dat is niet een groot probleem. Met de gratis starterkit wordt veel te zuinig omgesprongen, (of het loopt storm). Een week voor Sinterklaas lijken alle starterkits op en hoe moet dat nu met al die main stream mannen, toch maar weer knutselen…

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond