Deel dit artikel
-

Sextech: hoe een groeimarkt vol stigma’s zijn plek verovert binnen wellness

Sextech is hot. De pandemie en lockdowns hebben de pikante zijde van wellness in een stroomversnelling gebracht. Naast een uplift in e-commerce en toys zien ook contentplatformen hun business rap toenemen. De consument is om en investeerders stappen langzaamaan in, maar marketen blijft een uitdaging. Een blik op deze groeimarkt en enkele opvallende Europese spelers.

“We bevinden ons op een cruciaal en interessant punt in de samenleving waar de gesprekken over seksuele expressie iets sneller gaan dan voorheen en mogelijk het tempo van de technologie halen”, zei de Amerikaanse sextechexpert Bryony Cole vorig jaar tijdens de online editie van SXSW. De marktvorsers, die de afgelopen jaren steeds meer prognoses afgaven, lijken haar gelijk te geven. De sextechindustrie – grofweg samen te vatten in speeltjes, apps en services – wordt in Europa geschat op zo’n dertig miljard dollar en kan de komende jaren tot een veelvoud doorgroeien.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!