Deel dit artikel
-

Shazam lanceert merkpropositie

De bekende muziekapp Shazam gaat zich meer op merkadverteerders richten. Naast het bestaande audiowatermerken gaat het meer met de camerafunctie werken die ook in de app zit.

Vandaag houdt het Engelse bedrijf bijeenkomsten in Londen en New York voor de lancering van Shazam for Brands. Dat is de naam van het commerciële aanbod dat Shazam doet aan grote merkadverteerders.

Als voorbeeld wordt Coca-Cola genoemd dat speciale teksten afdrukt op flesjes frisdrank. Consumenten kunnen die met de camerafunctie van Shazam scannen, zoals dat ook met Blippard (oud-Layar) zou gebeuren. Na de scan wordt een website, video of bijvoorbeeld een download aangeroepen. In het geval van Coca-Cola kan een videoclip wordt nagedaan en gedeeld op social media met #ShareaCoke.

Dat is overigens geen primeur aangezien Shazam sinds een aantal weken ook met Clinique werkt om nieuwe lippenstift in vier Europese landen promoot. Lezeressen van vrouwenbladen kunnen een reclamepagina van een tijdschrift scannen om een speciale videoclip te zien en, desgewenst, een nieuwe lipstick te kopen.

Onderdeel van het Shazam for Brands-aanbod zijn: Data Insights, Branded Content en Brand Connect. Data Insights is de analyticskant die concrete resultaten laat zien. Branded Content bestaat uit activiteiten in het fysieke domein van events waarbij Shazam de commerciële content verzorgt. Connect omvat de camerascanfunctie in Shazam maar ook de mogelijk om connecties te leggen via beacons en audiowatermerken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond