Deel dit artikel
-

SITA ontwikkelt incheckrobot die wachtrijen bestrijdt

Luchtvaarttechnologiebedrijf SITA heeft een intelligent incheckapparaat ontwikkeld, KATE genaamd. Deze verplaatst zich op de luchthaven naar de plek waar de drukte het grootst is om wachtrijen te bestrijden.

KATE gebruikt een aantal databronnen, zoals gegevens over de vlucht- en passagiersstromen om te bepalen waar capaciteit nodig is. Het is ook mogelijk om handmatig aan te geven waar de incheckzuil naartoe moet gaan. De apparaten communiceren met elkaar zodat het juiste aantal op de juiste plaats wordt gepositioneerd. SITA heeft patent aangevraagd op het concept.

De incheckrobot maakt gebruik van geolocatie om de weg te kunnen vinden op het vliegveld en is door middel van wifi verbonden met de benodigde systemen van luchtvaartmaatschappijen en de luchthaven. KATE is bovendien voorzien van sensoren die obstakels detecteren zodat ze niet tegen mensen of dingen aanbotst. Als de robot opgeladen moet worden of een nieuwe voorraad instapkaarten of bagagelabels nodig heeft, gaat deze zelf naar het docking station.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond