Deel dit artikel
-

Snapchat schakelt Nielsen in voor campagnecijfers

Bereik heeft Snapchat wel, interesse van adverteerders ook. Een API-koppeling voor marketingbureaus niet en gebruikcijfers ook niet. Daarom zet het in Amerika marktonderzoeker Nielsen in. Een beginnetje.

In veel landen, ook Europese, wordt Snapchat dagelijks vaker gebruikt dan Twitter. Voor adverteerders is dat een bijzonder waardevol inzicht, want kans op hoogfrequent contact met consumenten. Er zijn echter twee zaken die de fotodienst ontbeert: een manier om automatisch reclameposities in te kopen en cijfers die campagneresultaten weergeven.

Zonder cijfers geen campagnes, zo weet ook Snapchat. Daarom schakelt het de hulp in van Nielsen. De marktonderzoeker gaat een equivalent uitrekenen van de GRP, een meeteenheid uit de tv-wereld. Dat bericht The Wall Street Journal. Er wordt ook gekeken naar en gerapporteerd over demografische kenmerken.

Nielsen gaat video meten: de clips in Snapchat Discover en Live Stories. Twee andere meetbedrijven, Innovid en Sizmek, gaan meer gedetailleerde metingen verrichten. Zij hangen tags aan individuele reclame-uitingen die op Snapchat verschijnen en gaan daarvan de resultaten meten.

Foto: Hamza Daoui (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond