Deel dit artikel
-

“Sommige klanten hebben meer aandacht nodig”

Vanuit Amsterdam-Zuidoost wil het Amerikaanse Meetingmaker de Europese markt veroveren. Meetingmaker ontwikkelt schedulingsoftware voor het op elkaar afstemmen van agenda's en het maken van afspraken binnen bedrijven. De investeringsmaatschappij Nesbic heeft tien miljoen gulden in het bedrijf gestoken.

Europees directeur Marcel Smit: "Amsterdam ligt redelijk centraal, is goed bereikbaar en er is veel kennis aanwezig. We willen namelijk een eigen salesgroep beginnen die uit diverse nationaliteiten bestaat en we denken dat we in Amsterdam mensen kunnen vinden die meerdere talen spreken", aldus Smit.

Smit richt zich in eerste instantie op Engeland en de Benelux waarna Frankrijk, Duitsland en Scandinavië aan de beurt zijn. "Daarna maken we even pas op de plaats om alles even rustig te bekijken en te analyseren. Je kunt beter de zaken in een land heel goed aanpakken dan half. Binnen deze landen kiezen we ook voor marktsegmenten, waarbij we onze pijlen richten op uitgeverijen, pr- en reclamebureau's, universiteiten en hogescholen en overheidsinstellingen."

De software van Meetingmaker wordt in Nederland gebruikt door onder meer de Universiteit van Amsterdam, Xs4all en Delft Hydrolics. In Amerika behoren Cisco, het Witte Huis, Apple, Amazon.com, Nasa en verschillende universiteiten tot de klanten. De wereldwijde omzet van Meetingmaker bedraagt ruim twintig miljoen gulden en het bedrijf heeft 1, 5 miljoen gebruikers.

Meetingmaker wil op drie manieren nieuwe klanten aanboren. "Via telesales waarbij we gebruikmaken van callcenters. We zijn nu in een hoog tempo mensen hiervoor aan het werven. Daarnaast willen we met diverse partners samenwerken zoals we ook in Amerika zijn begonnen. We hebben nu al 400 klanten in Europa die via die zogeheten resellers aan ons product zijn gekomen. Met die partners willen we de relatie voortzetten en intensificeren. Een derde manier om klanten te bereiken is met behulp van accountmanagers die vooral de complexere trajecten moeten oppakken. Sommige klanten kun je niet via de telefoon bedienen en hebben meer aandacht nodig."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond