Deel dit artikel
-

SP: We zijn online daar waar de kiezer is

Sociale media maar zeker ook e-mailnieuwsbrieven staan centraal in de internetstrategie van de SP. Er lopen 15 Google-reclames. Over het online budget zwijgt de partij nog even.

[Opmerking: Dit artikel was bedoeld als onderdeel van een reeks waarin politieke partijen hun digitale strategie toelichten. Helaas namen enkel de SP en D66 de gelegenheid onze vragen te beantwoorden. Niet geantwoord: VVD, PvdA en CDA. De reeks is daarom korter dan bedoeld]

Hieronder volgt de bijdrage van de PR- en Communicatieverantwoordelijke van de SP, Bas Stoffelsen

Is er voor deze verkiezingscampagne een helder omlijnde internetstrategie?

Er ligt een redelijk omlijnd plan aan onze activiteiten ten grondslag.

Wat zijn daarin de belangrijkste pijlers?

Dat is vierledig:

1. Zoveel mogelijk informatie (nieuws, foto’s, video’s) op onze site ontsluiten, zodat het actief kader deze kan gebruiken in de campagne en die via sociale platforms verder (automatisch) kan verspreiden. Denk daarbij aan feeds, Hyves, Facebook, weblogs en tweets
2. Zelf aanwezig zijn op al deze sociale platforms met Kamerleden zodat er interactie is tussen kiezer en SP
3. Traffic genereren naar onze site middels reclamebanners en Google-advertenties
4. Zoveel mogelijk e-mailadressen voor onze nieuwsbrieven verzamelen

Bij wie ligt de verantwoordelijkheid voor uitvoering. Bij internetspecialisten of bij het gewone mediateam?

Beide in overleg. Content veelal via mediateam, specialisten over middelen.

Worden social media ingezet. Welke en hoe?

Alle bekende platforms worden door ons bediend en gebruikt.

Wordt er ook reclameruimte bij Google AdWords ingekocht en, zo ja, rondom welke thema’s?

Ja, rondom thema’s en namen. Er lopen zo’n 15 verschillende ads, variërend voor specifiek het MKB tot een algemene politieke boodschap

Hoe groot is het internetbudget in verhouding tot dat voor andere media?

Dit is een vraag voor na de verkiezingen.

 

Deel dit bericht

2 Reacties

Gosse AdB

Professionele reactie van de SP. Dom van VVD, PvdA en CDA om niet te reageren. De SP was online zeker beter zichtbaar dan de rest van het strijdveld.

Remco

Raar dat velen niet reageren inderdaad maar ik zie toch voornamelijk VVD-banners overal. Alleen op Facebook zie ik regelmatig SP-ads verschijnen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond