Deel dit artikel
-

Spar analyseert klantbehoefte op dagbasis

Supermarktketen Spar analyseert de klantbehoefte in haar winkels voortaan automatisch op dagbasis met behulp van Slim4-software van Slimstock.

Vanuit de twee Nederlandse distributiecentra in Alkmaar en Waalwijk levert Spar dagelijks producten aan zo’n 500 winkels. Die kunnen kiezen uit een bestelbaar assortiment van meer dan 8500 artikelen, waarvan een kwart jaarlijks wordt ververst. Het klantenbestand beslaat zo’n 250 Spar winkels ruim 140 Attent-winkels. Daarnaast worden, in het zomerseizoen, rond de honderd recreatiewinkels van de dagelijkse boodschappen voorzien.

Spar wil de juiste voorraad met minimale inspanning op de juiste plek krijgen. Door automatische herkenning van vraagpatronen binnen de week, zit de buurtsupermarktketen naar eigen zeggen veel ‘dichter op de bal’: er zijn minder out of stocks, terwijl de voorraad afneemt en derving wordt gereduceerd.

Slim4 is geïntegreerd met het door Spar gebruikte ERP-systeem DIS Retail en het warehousemanagement systeem Locus.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond