Startup krijgt octrooi voor geluidsnotificaties
Het Newyorkse bedrijf Sonic Notify heeft octrooi gekregen voor zijn audiotechnologie, waarmee berichten via een geluidssignaal naar smartphones kunnen worden gezonden.
Op die manier zou extra informatie kunnen worden verstrekt over producten die in een reclame of in een programma op televisie worden getoond. Maar er zijn tal van andere toepassingen denkbaar, zoals berichten die vanuit winkels worden gestuurd of via de radio.
Iedere luidspreker is geschikt om de boodschappen over te brengen. Het signaal is niet hoorbaar en kan dus ook worden verpakt in muziek.
De investeringen voor retailers zijn gering, in de orde van grootte van 150 dollar per winkel. Dat is fors goedkoper dan vergelijkbare WiFi-oplossingen.
Voor gebruik moet een app worden geïnstalleerd, maar de ontwikkeling daarvan wordt overgelaten aan derden, afhankelijk van de toepassingen. Zo is er al een app voor zangeres Katy Perry en van de Made Fashion Week. Adverteerders betalen voor de boodschappen die ze via het systeem van Sonic Notify moeten versturen.
Sonic Notify is niet het eerste bedrijf op dit gebied. Shopkick gebruikt ook audiosignalen om te bepalen wanneer een klant de winkel binnenstapt.
Sonic Notify is nog maar kort bezig, sinds 2011, en heeft 4,25 miljoen dollar opgehaald bij Raptor Group, A-Grade Investments en anderen.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond