Deel dit artikel
-

Stealth

Martine Nibbering, Market Analysis Manager bij online mediabureau AdValue, over de banner van MyWeb op de site van RTL 4

"MyWeb laat met deze banner zien, dat het mogelijk is een clickratio van 11 procent te realiseren. De internetgebruiker die in aanraking komt met de betreffende banner, wordt niet zozeer verleid als wel misleid. Dat komt door de implicatie van de banner, dat het verschuiven van de navigatiebalk tot de mogelijkheden behoort. Niets is echter minder waar. De navigatiebalk is slechts een illusie, maar op het moment dat de internetgebruiker zich dat realiseert, is men al op de site van MyWeb beland. In plaats van dat de internetgebruiker zich bedrogen voelt en de site onmiddellijk verlaat, surft deze langs vijf pagina's van MyWeb en is de interactie een feit.

MyWeb gaat op de site van RTL 4 nog een stap verder. Doordat de banner aansluit op de navigatiebalk van de site lijkt het alsof deze daar onderdeel van uitmaakt. Daarom is de RTL 4-site één van de beste sites voor deze banner.

Overige karakteristieken van de banner, die de clickratio ongetwijfeld positief hebben beïnvloed, zijn het gebruik van het woord 'gratis' in combinatie met de hype genaamd 'MP3', de primaire kleuren blauw, rood en geel en het hanteren van computertekens (links, navigatiebalk) waarvan het uiterlijk en de functionaliteit bekend zijn bij de internetgebruiker."

Bronsite: RTL4 , doelsite: MyWeb

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond