Deel dit artikel
-

Steeds meer waardering voor online kledingwinkel

Consumenten zijn online kledingwinkels het afgelopen jaar beter gaan waarderen. In 2015 zijn online spelers met een gemiddelde waardering van 7,4 beter beoordeeld dan in 2014 met een gemiddelde score van 7,2. Dit blijkt uit onderzoek naar de waardering van kledingwinkels, uitgevoerd door GfK.

Online retailers scoren zelfs beter dan de andere retailers in het onderzoek, die gemiddeld met een 7,0 gewaardeerd werden. In de top 10 van ‘Best gewaardeerde retailers’ staan drie online retailers. In de meting in 2014 kwam nog geen enkele online retailer in deze top 10 voor.

Online kledingwinkels zijn al enkele jaren bezig aan een gestage opmars. De winkels, die uitsluitend online verkopen, zijn op dit moment goed voor een aandeel van 7 procent van de markt voor bovenmode. De laatste jaren krijgen de webwinkels concurrentie van traditionele retailers die de online markt betreden.

Deze ‘cross channel’ retailers zijn volgens GfK goed voor bijna 50 procent van de online modebestedingen. Om deze concurrentie het hoofd te bieden zijn veel online retailers aan de slag gegaan met bieden van inspiratie en advies en verbeteren van de service in hun digitale winkels. De verbeterde waardering van online retailers lijkt hierop een logisch gevolg.

De top drie uit het GfK onderzoek ziet er als volgt uit:
1. Zalando
2. De Bijenkorf
3. Jack & Jones

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond