Deel dit artikel
-

Storing hostingbedrijf Strato houdt al uren aan (update)

Hostingbedrijf Strato kampt sinds gisteren met een grote storing, waardoor vele Nederlandse en Duitse websites uit de lucht zijn. De storing was vanochtend nog niet opgelost.

Stato liet gisteren per Twitter weten dat de storing wordt onderzocht, maar er nog geen oplossing voorhanden is.

Op Twitter regent het klachten van gefrustreerde webeigenaren die geen informatie krijgen van Strato. Op de website is geen mededeling gedaan over een storingsstatus en het is niet duidelijk hoe lang dit gaat duren.

In een reactie laat Strato aan Emerce weten dat een storing er voor zorgt dat virtuele Windows servers van enkele honderden Nederlandse klanten ‘ongepland worden afgesloten’. In een aantal gevallen zijn de servers binnen een paar minuten weer bereikbaar, voor enkele klanten houdt de beperkte bereikbaarheid echter meerdere uren aan.

Tot op heden is het ondanks een intensieve samenwerking met HP en Microsoft nog niet gelukt de fout te reproduceren en de precieze oorzaak te vinden, zegt Strato. ‘Omdat de fout samenhangt met het automatische verwijdercommando (TRIM/UNMAP), hebben we dit commando voorlopig gedeactiveerd om te voorkomen dat servers hernieuwd worden afgesloten.’ Strato denkt dat klanten nog wel enkele dagen last zullen ondervinden.

Strato is een van de grootste hostingproviders van Europa en de snelstgroeiende in Nederland.

Deel dit bericht

5 Reacties

martijn

Die klanten moeten niet zo zeuren, als je met pinda’s betaald krijg je apen.

KoalaBear

Aii. Erg vervelend zo’n storing, voor alle partijen. Wat martijn zegt is natuurlijk deels waar, niet minder vervelend en kan de beste overkomen.

Heb verder geen mening over Strato. Behalve dat de reclame een beetje afgezaagd is. Als het straks weer werkt zullen er vast wat mensen over gaan stappen. Vervelendste aan een storing is dat ze daar geen goede communicatie over geven. Zeg gewoon wat er tot nu toe bekend is. Er is heus wel bekend of dat ze zelf nog internet hebben en dat de servers nog draaien en niet alles uitgevallen is. Of het iets is met data, stroom, of internet.

Een schatting van oplostijd is niet altijd te geven. Als je die toch geeft, liever zeggen dat het nog 8 uur duurt en je binnen 6 uur oplost dan andersom.

Marcel

Martijn, ik mag dan volgens jou bij de ‘apen’ horen, neemt niet weg dat het ‘zeuren’ gaat over de gebrekkige (lees: geen) informatie die Strato verstrekt.
Als klant mag je toch verwachten dat als er al een storing optreedt deze binnen afzienbare tijd opgelost wordt en indien dit langer duurt dit via de beschikbare media gecommuniceerd wordt?
Zelfs apen communiceren!

Martijn

@Marcel, tuurlijk communiceren apen, maar dan wel zo blijkt wel weer in apen taal te laat of niet.
Eigenlijk bevestig je wat ik al zeg.

Als een domein en hosting bijv. 1 euro per jaar kost dan mag zo’n klant eigenlijk niet bellen met vragen, dan draaien ze verlies (even kort door de bocht).
Upgraden mogen ze natuurlijk wel 😉

Jeroen

Er worden hier een aantal aannames gedaan, zoals dat het niets kost en dat je blijkbaar ook met pindas kan betalen. Ik betaal tientallen euros per maand voor een vps bij strato, ik kan prima verkroppen dat er een keer storing is, maar dan wil ik minimaal een tweet/mail of een melding terug kunnen vinden erover. nu ben ik vannacht 2 uur in de weer geweest met het opstarten van een server die weer even op kwam en dan na een paar minuten weer plat. Mijn nachtrust is me goud waard dus reken uit die kosten. Het was daarnaast heel frustrerend en nu blijkt ook buiten mijn macht.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond